چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ |۲۹ صفر ۱۴۴۶ | Sep 4, 2024
حرم امام رضا علیه السلام

حوزه/ رومزی گفت: هر کدام از اولیای الهی در راه تثبیت و نهادینه‌سازی آیین خدا در عالم خلقت، تلاش‌های بی‌دریغ و فراوان داشته‌اند که در این میان پیشوای هشتم شیعیان پیشتاز جهاد علمی، سیاسی و فرهنگی است.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، بهروز رومزی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جم ظهر در گفت‌وگو با خبرنگاران با تسلیت سالروز شهادت امام رضا(ع)، اظهار داشت: در حقیقت زندگی صحنه مبارزه میان حق و باطل، معنویت و انحراف و سعادت و تباهی است.

وی افزود: در این میان با نگاهی به زندگانی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تابلویی درخشان روبه‌روی ما قرار می‌گیرد که برای همیشه می‌تواند نسخه شفابخش و درمان‌گر حیات انسان‌ها و جوامع باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جم، گفت: هر کدام از اولیای الهی در راه تثبیت و نهادینه‌سازی آیین خدا در عالم خلقت، تلاش‌های بی‌دریغ و فراوان داشته‌اند که در این میان پیشوای هشتم شیعیان پیشتاز جهاد علمی، سیاسی و فرهنگی است.

وی با اشاره به نحوه مبارزه امام رضا(ع)، ابراز کرد: امام رضا(ع) با عدم پذیرش حاکمیت مامون و افشاگری چهره او، مبارزه سیاسی با حکومت جور را آغاز کرد.

رومزی ادامه داد: امام رضا(ع) با در نظر داشتن شرایط از مدینه به ایران هجرت و حتی تهدیدهای سنگین جریان ستم و انحراف عباسیان را به فرصت تبدیل کردند.

وی خاطرنشان کرد: خدای متعال هشتمین امام و پیشوا را محور گسترش علم الهی و انتشار جهانی آن قرار داد و این در منظومه و مجموعه تعالیم دینی به زیبایی مبرهن و متجلی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جم، با اشاره به رسالت افراد جامعه در مقابل ولایت، تأکید کرد: در این میان آنچه بر رسالت‌های ما می‌افزاید این است که به اقدامات قبلی و فعلی اکتفا نکنیم، بلکه در هر موقعیتی به راهبردهای گسترش و تثبیت تعالیم امامان در میان انسان‌ها به ویژه قلوب نسل‌های جدید بیاندیشیم.

وی ضمن تاکید بر راهگشایی آموزه‌های دینی، تصریح کرد: اگر آموزه‌های اهل بیت(ع) به درستی تبیین و برابر نیازهای روز عرضه شود، می‌تواند راهگشای مشکلات اساسی جامعه اسلامی ما در این عصر پر تلاطم شود، افزون بر آن که خود، استوارترین مسیر برای معرفی مکتب اهل بیت(ع) به جهان اسلام و تشنه‌کامان معنویت در این دوره سراسر نیاز انسان‌هاست.

رومزی، با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی و تلاش برای گسترش تعالیم دینی، بیان کرد: ترویج علوم و معارف قرآن عظیم و اهل بیت(ع) نیازمند مجاهدت‌ها و برنامه‌ریزی‌های عالمانه و مستمر و بلند مدت است.

وی عنوان کرد: در این میان بر همه اندیشمندان و فرهیختگان فرض است که با نگاهی راهبردی به این امر بیاندیشند که در مواجهه با جریان‌های مختلف شرق و غرب، آیا نباید به مبنا و تکیه‌گاهی استوار و جامع فکر کرد و آیا این تکیه‌گاه استوار و بی‌نقص، جز در تعالیم الهی و وحیانی قرآن و اهل بیت(ع) با این عمق و عظمت و گستردگی جایی وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha